Darmowa reklama

Tania reklama to marzenie wielu firm, jednak tak trudne do zrealizowania. Każdy by ją chciał mieć i dodatkowo jeszcze, żeby była skuteczna. Czarów nie ma, ale umiejętności i doskonała znajomość branży mogą sprawić, że marzenie reklamodawców zostanie zrealizowane. Darmowa reklama? Mówi się, że w świecie nie ma nic za darmo. Czy na pewno?

Darmowa i skuteczna?

Skuteczność reklamy w dużej mierze zależy od kreatywności osób, które ową reklamą się zajmują. Jeśli pójdą po najmniejszej linii oporu i stwierdzą, że „gdzieś słyszeli”, że najlepszą reklamą jest mailing, mogą się bardzo zdziwić. Uporczywe wysyłanie maili do klientów i firm może być potraktowane jako spam, w ogóle nie zauważane lub wręcz traktowane z wrogością. Ludzie nie lubią, kiedy firma im wchodzi do ich prywatności, a tak traktują skrzynkę pocztową, z przysłowiowymi buciorami. Oczywiście nie oznacza to, że e-mail marketing nie jest skuteczny. Jest, pod warunkiem, że jest umiejętnie stosowany. No i oczywiście może być darmową reklamą.

Strona w cenie

Drugi sposób, by można było zapewnić swojej firmie darmową reklamę, to profesjonalna strona internetowa. Niby wydaje się to oczywiste, jednak doświadczenie pokazuje, że nie do końca tak jest. Niektóre firmy w ogóle nie posiadają swojej własnej domeny, inne zadowalają się kanałem na Facebooku, a jeszcze inne traktują ją po macoszemu. Widać to od razu, kiedy trafiamy na taką witrynę. Jest ona nie tylko mało atrakcyjna wizualnie, ale dodatkowo nie intuicyjna i mało przydatna. Pojawia się więc pytanie czy lepiej nie mieć żadnej strony firmowej w Sieci, czy poprzestać na takiej zwyczajnie brzydkiej i odstraszającej potencjalnych klientów. I tak źle, i tak niedobrze. Dzisiaj Sieć jest na tyle wszechobecna, że nie wypada i po prostu nie opłaca się w niej nie istnieć jako firma. Wielu klientów pierwsze kroki w poszukiwaniu dóbr i usług kieruje do wyszukiwarki Google, a ta przekierowuje go do konkretnych, proponowanych stron. Możemy sprawić, by to nasza witryna była jedną z nich. Jednak jeśli klient już do nas trafi, dobrze go przecież przyjąć tak, jak przyjęlibyśmy go w fizycznym biurze firmy: z otwartością, skłonni do pomocy i z przedstawieniem najlepszej oferty. Reklama własnej firmy właśnie zaczyna się od momentu, kiedy potencjalny konsument ma z nim styczność po raz pierwszy. Jest to darmowa reklama, ale z drugiej strony bezcenna – może zaowocować marketingiem szeptany, czyli faktem, kiedy klienci z własnej woli o nas dyskutują, polecają nas innym i zachęcają do zakupów. A nie można sobie wymarzyć lepszej, skuteczniejszej i tańszej (a nawet darmowej) reklamy, prawda?