E-marketing – podstawy

E-marketing to tak naprawdę ogromny dział marketingu, obejmujący swym zasięgiem nie tylko www (w tym strony responsywne), ale także reklamy w sieci, mailingi, cały świat aplikacji webowych i jeszcze social media. Jak nie zgubić się w tym gąszczu? Najlepiej przyswoić sobie solidne podstawy.

Marketerzy wiedzą, że aby zdobyć zainteresowanie konsumentów trzeba szukać ich nie tylko w realu, ale także w sieci. Aby to zrobić trzeb znać oba światy – nie zawsze idzie to jednak tak łatwo jak by się chciało. Nie od razu Kraków zbudowano – warto zacząć od dobrego opanowania podstaw.

Ważna strona w sieci

Na nic zdadzą się nawet najbardziej wymyślne e-kampanie jeżeli firma nie będzie posiadała własnej, nowoczesnej i zadbanej strony internetowej. Nie ma wyjścia strona www to podstawa, bez której ani rusz. Inną kwestią jest jeszcze jej odpowiednie pozycjonowane (to zadanie najlepiej pozostawić specom od SEO/SEM). Wracając do sedna – obecnie najsilniejszym trendem jest moda na iście w strony responsywne. Jest to – przyznajmy całkiem dobre podejście. Strony tego typy samo dopasowują się do wielkości ekranu na jakim są wyświetlane dzięki temu użytkownik może swobodnie z nich korzystać. A pamiętaj, że to właśnie użytkownik i jego komfort powinny być w centrum Twojej uwagi. Witryna internetowa powinna być łatwa w nawigacji i ładna estetycznie.

Maile inaczej

Teraz trochę o innych narzędziach. Do najbardziej popularnych z nich nalezą mailingi w tym newslettery. Dzięki nim możemy zostać w stałym kontakcie z naszymi klientami czy partnerami. Kluczowe są tu dwa aspekty – po pierwsze baza maili na które będziemy słać wiadomości a po drugie sama treść newsletterów. Bazę maili można oczywiście kupić, ale to raczej mało skuteczna metoda na pozyskanie subskrybentów. Znacznie lepiej jest zdobyć adresy osób, które rzeczywiście są zainteresowane naszymi materiałami. Wyjdźmy z inicjatywą i umieśćmy na stronie startowej www miejsce do podania adresu email. Kuśmy klienta korzyściami – newsletter powinien dawać użytkownikom dostęp do unikatowych treści i benefitów np. rabatów, czy zniżek bądź innych promocji.

Ostrożnie z atakowaniem

W internecie możemy też prowadzić kampanie bannerowe czyi zapłacić portalom za wyświetlanie naszych reklam np. w formie wyskakujących okien typu pop-up. Jednak uwaga! Użytkownicy sieci mają często serdecznie dosyć nachalnych reklam i wykazują już tak zwaną bannerową ślepotę, czyli nie zwracają na nie najmniejszej uwagi i jedyną ich aktywnością jest szukanie przycisku „X”. Z tego względu reklamy w sieci trzeba bardzo dobrze targetować i najlepiej postarać się aby były umieszczane bo bokach i nie atakowały zbytnio internatów. Ciekawą formą reklamy mogą być linki sponsorowane google oraz adwordsy.