Gadżety reklamowe – co powinieneś wiedzieć?

Smyczki, notatniki długopisy, albo kubki termiczne, pendrive’y a także kurtki. Dziś firmowym gadżetem może być praktycznie wszystko. Jak dobrać gadżet do naszej firmy? Czy to zawsze musi dużo kosztować? Jak zaskoczyć klienta? Czy dziś to w ogóle możliwe? Kilka porad z tego zakresu znajdziecie w poniższym artykule.

Kiedyś szczytem sznytu były gadżety w stylu długopis, ołówek, notatnik, kalendarz to już była naprawdę wysoka klasa. Dziś klienci i konsumenci są przyzwyczajeni do większości najpopularniejszych gadżetów. Żeby była jasność – nadal są one mile widziane, ale nie robią już szczególnego wrażenia. W przypadku gadżetów wiele zależy też od grupy docelowej. Poniżej wyjaśniamy dlaczego.

Co grupa to gadżet, co grupa to oczekiwania

Różne grupy klientów mają rożne oczekiwania. Im cenniejszy klient, im bardziej luksusowy produkt, tym poprzeczka wisi wyżej. Jeśli chcemy zaskoczyć kogoś z top managementu to firmowy długopis nie jest dobry pomysłem. Takie osoby docenią raczej eleganckie skórzane organizery czy zestaw długopis i pióro od renomowanego producenta. Od razu zaznaczmy też, że czasy w których gadżet aż kipiał od naszych logotypów są już raczej za nami. Jeżeli kierujemy gadżety do klientów nie mogą one wyglądać jak jarmark świętojański. Zwłaszcza w sektorze B2B elegancja jest w cenie. Dobry smak zawsze wygra z klimatem wiejskiego festynu. Była tu wspomniana już kwestia grup docelowych. Jeżeli na przykład prowadzimy przedszkole prywatne to gadżetem mile widzianym przez dzieci a także ich rodziców będą na przykład baloniki, misie, kredki czy książeczki edukacyjne. Jeżeli targetem są studenci to wówczas cennym nabytkiem mogą być pendrive’y a nawet zwykłe notatniki. Każdy też wie, ze studenci lubią gubić długopisy – dlatego przyjmą je z chęcią.

Wyobraźnia i portfel – to ograniczenia

Co jeszcze możemy zaoferować klientom? Ogranicza nas w zasadzie tylko wyobraźnia i stan portfela. Do dyspozycji masz parasole z logo firmy, nesessery, breloki, smyczki. W zasadzie wszędzie można umieścić nasze logo. Pytanie tylko, komu takie gadżety oferować? Podstawowe gadżety takie jak długopis, notatnik, brelok czy smycz można w zasadzie dawać każdemu – także potencjalnemu klientowi. To dobre zwłaszcza na np. Targi Pracy na których można zaoferować odwiedzającym pakiet gadżetów wraz z materiałami promocyjnymi. W przypadku klientów vip należy pomyśleć o wręczeniu bardziej wartościowych gadżetów. Można też zorganizować konkursy w których nagrodami będą te najbardziej atrakcyjne gadżety.

O czym jeszcze pamiętać przed zamówieniem gadżetów? O tym aby zamówić ich wystarczającą liczbę. Jeżeli przed nami sezon konferencyjny to nie zamawiajmy 100 długopisów, bo zaraz się nam skończą a hurtowe zamówienia wychodzą taniej. Istotna jest też kwestia dostawcy – nawet skromne gadżety powinny być porządnie wykonane – to one będą w oczach klienta reprezentować firmę.