Klient – jak ma Cię odnaleźć

Prawda jest prosta i może bolesna – ale w dzisiejszych czasach to firma wychodzi do klientów a nie na odwrót. Oczywiście trzeba zrobić to tak aby klienci trafiali do Ciebie. Pomóc może w tym pozycjonowanie stron firmowych a także przemyślane wydatki reklamowe. Klienta trzeba przyciągać z głową!

 

Konkurencja rośnie i staje się coraz bardziej zaciekła. Nawet jeżeli znajdziemy niszę do zagospodarowania to nikt nie da nam gwarancji, że ktoś nie będzie próbował sił w podobynm biznesie. Nawet więcej! Jeśli okaże się, iż nisza ta daje przedsiębiorcy spore zyski to zaraz znajdzie się kolejka innych chętnych aby zarobić na tym samym. Jazda na gapę? Niekoniecznie – tak to wygląda, wolna konkurencja. Dlatego też warto postawić na widoczność i rozpoznawalność wśród klientów – także tych potencjalnych. Sposobów na wzbudzenie zainteresowania wśród klientów jest co najmniej kilka i co ważne – wiele z nich nie pociąga za sobą wielkich nakładów finansowych.

Strona od lepszej strony

Powiedzmy to szczerze – kogo nie ma w google biznesowo właściwie nie istnieje. Własna strona internetowa to naprawdę podstawa podstaw. Dobrze byłoby gdyby strona zachęcała klientów do zamówienia towaru czy do odwiedzenia sklepu. Przecież www to Twoja wizytówka. Obecnie hitem są strony responsywne, które dopasowują się do ekranu telefonu czy tableta. Własna strona internetowa nie pomoże jeżeli będzie ona źle wypozycjonowana. Pozycjonowanie stron to praktycznie osobna dziedzina nauki czy branża zawodowa/ o co chodzi? Oto aby klient po wpisaniu nazwy sklepu bądź kategorii produktów otrzymał wyniki wyszukiwania które wysoko uplasują adres Twojej firmy. Czyli – jeżeli prowadzisz e-sklep z wisiorkami to najpewniej chciałbyś pozycjonować się pod hasła „wisiorki dla kobiety”, „biżuteria esklep”. W obecnym stanie rzeczy pozycjonowaniem zajmują się najczęściej wyszkoleni specjaliści. Dobrze wypozycjonowana strona szybciej przyciągnie do nas klientów.

Kolejne kroki w drodze do sławy

Sama witryna www to dopiero początek. Oprócz tego klientów można przyciągnąć do siebie kampania ulotkową czy marketingiem szeptanym. O usługach informować możemy też za pomocą klasycznej reklamy telewizyjnej, radiowej czy prasowej. Nie można zapomnieć też o bardziej prozaicznych rzeczach takich, jak oznaczenie samej siedziby firmy. Ładny, estetyczny szyld czy ustawione po drodze kierunkowskazy będą spełniać dwie funkcje. Po pierwsze zachęca do odwiedzin tych, którzy jeszcze się z firmą nie zetknęli po drugie ułatwia znalezienie budynku tym, którzy się do niego wybierają. Wykonanie szyldu najlepiej zlecić tym, którzy się na tym znają – na rynku znajdziemy wielu specjalistów w tej dziedzinie warto więc skorzystać z ich doświadczenia aby być pewnym dobrego efektu.