Senior w świecie marketingu

Marketingowcy już dawno odkryli, że seniorzy, czyli osoby powiedzmy po 50 roku życia są cenną grupą docelową. Nie wszyscy walczą już o uwagę trzydziestolatków, czy młodych, wykształconych z wielkich miast. Firmy odkryły już, że warto zabiegać o uwagę starszych konsumentów.

Starsi w ogniu walki

Starsi konsumenci nie mają łatwego życia – w czasach ich młodości marketing nie był tak bardzo rozwinięty, nikt nie słyszał o e-marketingu a już na pewno o takiej skali prowadzenia działań marketingowych. To właśnie starsi konsumenci padają też często ofiarą oszustw na pokazach garnków czy oszustów telefonicznych bądź bezpośrednich akwizytorów. Poważni marketerzy nie bazują jednak na oszustwach, bo kłamstwo ma krótkie nogi. Znacznie bardziej skuteczne jest oparcie komunikatów na realnych atutach marki.

Target dla wielu – sam zobacz

Jakie produkty i usługi kierowane są do seniorów? Wbrew pozorom nie tylko reklamy suplementów diety na pamięć, odporność czy cokolwiek innego. Oczywiście seniorzy są często targetem w reklamach na przykład protez, czy klejów do protez czy w reklamach maści na bolące stawy – to dosyć oczywiste ze względu na to, że starsze osoby borykają się ze specyficznymi dolegliwościami. Reklamy skierowane do seniorów dotyczą często też ubezpieczeń na życie oraz pakietów na wizyty lekarskie (abonamentów w prywatnych przychodniach). Trzeba też pamiętać, że seniorzy mogą być też klientami biur podróży, czy restauracji a nawet klubów fitness.

Senior bogatszy chętniej wydaje

Senior seniorowi nierówny. Prawda jest taka, że nie każdy emeryt czy rencista musi gimnastykować się aby dotrwać do pierwszego istnieją tacy, którzy mają całkiem niezłe emerytury a do tego jeszcze sobie dorabiają. Taki senior to wymarzony choć zapewne też wymagający klient. Właśnie, jak kierować komunikaty do tej grupy docelowej? Trzeba przyznać, że nie warto opierać się tylko na marketingu online, gdyż emeryci mogą nie być biegli w posługiwaniu się nowoczesnymi technologiami. Klasyczne formy marketingu są mile widziane. Seniorzy, którzy na co dzień mogą czuć się samotni docenią na pewno kontakt z drugim człowiekiem – dlatego jeśli na przykład promujemy jogurty, czy inne produkty spożywcze warto zorganizować w marketach promocje sprzedaży – ustawić stanowisko degustacyjne i hostessy. Konturując ulotki i materiały reklamowe pamiętajmy o stosowaniu wyraźny i w miarę dłużysz czcionek. Dzięki temu starsze osoby będą mogły je łatwo odczytać. Warto oferować też spore benefity dla stałych klientów czy zapraszać seniorów do udziału w programach lojalnościowych. Seniorzy maja ten komfort, że mogą korzystać z naszych usług prawie o każdej porze – o ile 30 latki odwiedzają siłownie po 17 to seniorzy mogą np. w godzinach porannych.