Social media dla prawnika?

Chodzą słuchy, że teraz w mediach społecznościowych są wszyscy – i ludzie i marki i miejsca. Nie ma Cię w social media to tak jakbyś nie istniał. Te plotki są jednak mocno przesadzone. Nie każdy musi mieć swój profil w mediach społecznościowych. Jednak mogą one okazać się przydane w budowania wizerunku – także jeżeli chodzi o kancelarie prawne. Prowadzenie profilu na facebooku ,jeśli jest robione z głową to może przynieść sporo korzyści!

Pamiętajmy, że social media to nie tylko facebook, ale też mikroblogi, takie jak Twitter, czy Blip o Pierściec, Google Plus i innych nie wspominając. Z uwagi na to, że w Polsce póki co prym wiedzie facebook zajmujemy się nim w tym artykule. Jakie szanse i zagrożenia kryją się dla prawników na portalu Marka Zuckerberga?

Szanse są – jak je wykorzystać?

Najpierw kilka słów o szansach. Ogólnie prawnicy nie mogą tak po prostu reklamować swoich usług jak np.. fryzjerzy. To zawód zaufania społecznego, który wiąże się z pewnymi zasadami. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie aby dotrzeć do odbiorców w inny sposób – w dodatku dostarczając im ważne merytorycznie treści eksperta. Dlatego też na facebbok większe szanse powodzenia ma fanpage poradniczy niż np. fanpage w stylu „X i Y Kancelaria”. Możemy np. zaproponować odbiorcą „Prawo na co dzień”, „Prawo pracy”, „Kodeks Handlowy dla biznesu”, wszystko zależy od tego jaki zakres działań jest naszą specjalizacją. Wówczas na fb można wrzucać posty z ciekawostkami i poradami z danej dziedziny. Jeśli chcemy dzielić się z odbiorcami fachową wiedzą, to przyda się pewnie też porządny blog na którym regularnie dodawać będziemy wpisy. Blog to też w końcu media społecznościowe, nastawione na interakcję autora z czytelnikami. Obecność w przestrzeni social media, będzie dobrym uzupełnieniem strony www i będzie pracować na rozpoznawalność kancelarii.

Zagrożenia – gdzie tkwią?

Teraz słów kilka o zagrożeniach. Obecność mediach społecznościowych nie może być żadną nachalną reklamą kancelarii tylko budować jej ekspercki wizerunek. Prowadzenie profilu na facebooku jest zadaniem, które wymaga opracowania strategii i regularnego zamieszczania postów. Trzeba być też gotowym na interakcję z fanami. Oprócz komentarzy pochwalnych można trafić też na …te całkiem niepochlebne, wręcz wulgarne. W mediach społecznościowych szybko można wywołać kryzys komunikacyjny czy wizerunkowy, dlatego trzeba pomyśleć zanim cokolwiek się tam wrzuci. Konieczne jest też regularne odwiedzanie fanpage’a aby w razie potrzeby szybko zareagować. Dodawanie merytorycznych a jednocześnie ciekawych wpisów to ciężka, czasochłonna praca. W social media obowiązuje jedna zasada : albo robisz to porządnie, albo w ogóle.

Artykuł powstał na podstawie materiałów udostępnionych przez portal creandi.pl