Ubiór ma znaczenie – PR na co dzień

Działania PR to nie tylko wielkie kampanie wizerunkowe, ale także mniej spektakularne a szalenie istotne kwestie. Stara mądrość ludowa mówi: „jak cię widzą, tak się piszą”. Ubiór to bardzo ważna sprawa – zwłaszcza jeżeli firma czy instytucja chce świadomie kształtować swój PR. Pierwsze wrażenie na kliencie robi się tylko raz. Warto dopilnować aby było ono jak najlepsze.

Wizerunek jest na tyle ważny, że co roku firmy wydają grube pieniądze na jego budowanie. W ferworze walki na pomysły czasem umykają rzeczy i sprawy o znaczeniu fundamentalnym. Tak podstawowe, że się o o nich po prostu zwyczajnie zapomina. Do takich sprawach należy kwestia ubioru – chodzi tu o osoby, które reprezentują daną firmę czy organizację. Oto kilka wskazówkach i sprawdzonych sposobów na budowanie dobre PR poprzez …garderobę.

Zarząd z klasą

Po latach PRL w Polsce nastąpiła eksplozja barw, faktur i krojów. Po 25 latach konsumowania takich rzeczy chyba zaczynamy powoli, bo powali ale znajdywać swój własny styl i oddawać hołd klasycznej elegancji. W biznesie obowiązują pewne zasady dotyczące ubrania. Przedstawiciele firm na oficjalne spotkania powinni ubierać się zgodnie z zasadami elegancji. Nie chodzi o to aby epatować metkami drogich i modnych marek (to nie leży w dobrym tonie), ale o to by mieć na sobie czysty, strój składający się z pasujących do siebie części. Kiedy w grę wchodzi dłuższe spotkanie połączone z bankietem trzeba mieć ze sobą koszulę na przebranie. Panie nie powinny przesadzać z krótkością spódniczek i głębokością dekoltów, spotkanie biznesowe to nie randka a przez taki strój mogą być traktowane niepoważnie.

Pracownicy – estetyka w pełnej krasie

Dobrze, strój top managementu mamy omówiony. Jeśli jednak firma posiada swoich sprzedawców czyli pracowników pracujących bezpośrednio z klientem indywidualnym to warto zatroszczyć się też o ich stroje. Zwykle mowa o pewnej uniformizacji – pracownicy mają analogiczne stroje. Ekspedientki chodzą np. w identycznych koszulach z dżinsami oraz plakietkami z imieniem. Pracownicy piekarni noszą fartuchy sygnowane logotypem właściciela. To wszystko buduje wizerunek firmy. Ułatwia też sprawę klientom. Nie muszą się oni zastanawiać kto jest tu sprzedawcom i kogo zapytać o poradę. Stroje pracowników powinny być wykonane z wysokiej jakości materiałów i mieć ładny krój, przemyślaną kolorystkę. Trzeba zaprojektować je tak by były chętnie noszone przez pracowników. W przeciwnym razie nie będą oni dobrze wykonywać swoich obowiązków.