WWW czyli wielkie błędy marketerów

Dziś praktycznie każda firma ma swoją stronę internetową. Jeśli nie – trzeba prędko to zmienić. Pytanie tylko jak? Niestety wciąż wiele stron www przypomina koszmar senny grafika, albo przywodzi na myśl szalone lata 90. Jakie błędy najczęściej popełniają marketerzy jeżeli chodzi o witryny internetowe? Czy mniej znaczy więcej?

Strona, stronie nierówna. Jednak nie da się ukryć, że wiele z nich wymaga dopracowania, inne zaś zasługują na…odejście w niebyt. Jeśli mamy starą, niefunkcjonalna www lepiej ..zacząć wszystko od nowa. Jeszcze lepiej – uczyć się na błędach innych. A tych jest całkiem sporo. Witajcie w świecie wirtualnej błędologii i..nie róbcie tego w domu!

Pozycjonowanie stron – a co to?

Zaczniemy od bardzo ważnego, acz często pomijanego aspektu o nieco technologicznym zabarwieniu. Czym jest pozycjonowanie stron? To, mówiąc krótko działania zmierzające do tego by dana strona www wyskakiwała jak najwyżej w wynikach wyszukiwania po wpisaniu przez użytkownika odpowiednich fraz. Na przykład właściciele cukierni z Warszawy chcieliby pewnie aby strona ich cukierni pojawiała się w pierwszej piątce wyszukiwań na hasło „cukiernia warszawa” czy „torty warszawa na zamówienie”. O to aby tak w rzeczywistości się stało, troszczą się specjaliści ds. SEO/SEM. Dlatego też chcąc ułatwić klientem dotarcie do nas warto zainwestować w tego rodzaju działania. Uwaga! Na efekty trzeba czasem trochę poczekać, jest to działanie perspektywiczne.

Ignorowanie użytkowników mobilnych

To błąd, który będzie kosztował coraz więcej. A to dlatego, że rośnie odsetek osób, które korzystają z internetu nie tylko za pomocą laptopa czy peceta rośnie! Coraz więcej ludzi, nie tylko młodych korzysta z sieci z poziomu tableta czy smartfona. Niestety – spora liczba stron www na małym ekranie prezentuje się bardzo kiepsko – mało co widać, trudno nawigować. Rozwiązaniem są obecnie strony responsywne, czyli tworzone w modelu RWD. Technologia ta pozwala na kreowanie stron, które dobrze otwierają się na każdym ekranie i małym i dużym.

Za dużo treści

Strona www to nie jest wypracowanie szkolne na którym czasem trzeba polać trochę wody aby zamaskować braki w wiedzy. Internauci nie mają na to czasu. Zresztą jeśli ktoś lubi czytać to ma od tego prasę albo książki. Na stronach www szuka się informacji, ewentualnie porad. Konkretów. Dlatego zatroszcz się o to aby zamieszczane na www teksty były zwięzłe i łatwe w odbiorze. To procentuje uwagą odbiorców. Zbitego, długiego tekstu nikt nie chce czytać – lepiej zaoferować czytelnikom treściwe dane.